fredag 29. mars 2013

Garmin 705: H#2%#ætes dritenhet!...

Ettersom kjæresten ligger ved svømmebassenget og venter på at jeg skal komme tilbake fra min morgentreningstur så forsøker jeg å ikke bli ute alt for lenge på sykkelen.... I dag gikk jeg derimot på en massiv smell da jeg feilberegnte ruten jeg skulle sykle og endte opp med å komme tilbake ca fire timer senere enn planlagt... Dvs: SlickRick (en sportsidiot) får ta litt av skylda ettersom han skulle være guide (han er opprinnelig fra GC).. men jeg tilgir ham ettersom dette skyldtes en iver etter å vise fram de beste sykkelopplevelsene GC har å by på! ;-)

Jeg skal skrive et eget innlegg om denne runden senere for jeg kan faktisk ikke i farten komme på at jeg noen gang har vært på en sykkeltur med så mange flotte og varierte omgivelser. Turen gikk på vestsiden/midten av øya hvor det nesten ikke finnes turister/sykister - og syklingen her er flottere enn det de fleste opplever i sør/midten av øya. Kommer tilbake om denne runden.

SlickRick viser frem det beste GC har å by på
Uansett: Da jeg skjønte at vi lå (mildt sagt) litt etter skjema så droppet vi å stoppe og spise en skikkelig lunsj og jeg var såpass tom og sliten den siste timen at jeg var litt usikker på om jeg ville klare å sykle tilbake til Mogan. Etter at jeg tok farvel med SlickRick i Aldea San Nicolas og startet på stigningene ut av byen så forsvant de siste kreftene fra kroppen og jeg måtte langt ned i kjelleren for å komme over dette passet før nedkjøringen hjem igjen. Det hjalp ikke at dette passet starter med en kneik på 17% og forsetter med 10-12% stigningsprosenter sort-sett helt til toppen. Hele dagens tur var på 165 km med ca 4200 høydemeter - og menyen på de 8 timene dette tok var 1 maxim bar, 2 winforce squeezy, 1 kola og 1 is. Kjæresten tok det hele veldig bra (heldigvis!) og etter at jeg hadde slukt halvannen baguett og en mengde drikkervarer sovnet jeg i sykkelklærne på verandaen, og våknet litt forvirret tre kvarter senere...

MEN: Så skjer det som ikke skal skje og som jeg også opplevde for tre dager siden. Garmin EDGE'en bug'er når den skal "save history" inn i en TCX fil og jeg ender opp med en tom datafil. Noe av det som holdt meg gående på slutten var jo nettopp at jeg gledet meg til å fyre opp kart over turen for å se nøyaktig hvor jeg har syklet - men, det kan jeg altså ikke nå... Istedenfor har jeg sittet i et par timer og lest om problemet på nett (og blant annet lastet ned en XML-editor og en applikasjon for å reparere korrupte TCX filer  - uten at dette hjalp - for problemet er ikke filen, men hvordan den blir lagd når man er ferdig med økten) og det ser ut som svært mange brukere skriver at Garmin'en kan bug'e ut av-og-til når man har en lang nok treningsøkt (5t+) eller mange laps. Nå har dette skjedd såpass mange ganger at jeg vurderer seriøst å kaste denne dritten i havet og kjøpe et annet merke i fremtiden - kanskje jeg skal teste Bryton bare på trass!... Skikkelig pissed-off på Garmin akkurat i dette øyeblikket kan man si. Jeg har et siste håp - og det er at jeg tidligere har fått hjelp fra Strava-support til å fikse en fil (de har en filguru tydeligis) så har sent diverse filer til de...

Eneste data som er igjen, såvidt jeg kan se, er oversiktsdata på hele turen:



Nåja.. det var dagens lille utblåsning fra en sliten kropp! ;-) Nå skal det soves!

Ingen kommentarer:

Bruker du ikke Facebook så skriv her: